.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نسخه اقتصادی مناسب مازندران در دولت آینده چیست؟
در مازندران چهار بخش اصلی کشاورزی، صنعت، خدمات و نفت وجود دارد و در بسیاری از موارد قطب اقتصادی کشور نیز محسوب می‌شویم، حتی در بخش صنعت که تصور می‌شود اوضاع مناسب نیست....
در مازندران چهار بخش اصلی کشاورزی، صنعت، خدمات و نفت وجود دارد و در بسیاری از موارد قطب اقتصادی کشور نیز محسوب می‌شویم، حتی در بخش صنعت که تصور می‌شود اوضاع مناسب نیست....

شمال نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به تشریح نسخه اقتصادی مناسب این استان در دولت آینده پرداخت.

علی احسانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تحریم برای ما محدودیت در واردات و صادرات ایجاد کرده است، اظهار کرد: راهکار رفع معضل واردات و صادرات، واردات یا صادرات کالا از کشورهای همسایه و چین در کوتاه مدت است و در برنامه میان مدت نیز می‌توانیم به دلیل محدودیت کمتر ارتباط با چین و همسایگان‌مان، این موضوع را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم از دو موضوع تورم و تاخیر در واکسیناسیون عصبانی هستند، تصریح کرد: در حال حاضر کمترین کار، سرعت بخشیدن به واکسیناسیون است و به نظر می‌رسد دولت در این زمینه برنامه دارد، در خصوص تورم نیز که باید گفت به صورت انتظاری است و با بهبود سرعت انتظارات، تورم هم کاهش می‌یابد.

لزوم کاهش تورم با کم‌شدن نرخ ارز به زیر ۲۳ هزار تومان

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران، خاطرنشان کرد: اگر دولت جدید بتواند در کوتاه مدت نرخ ارز را کنترل کند و به حدود ۲۳ هزار تومان برساند، می‌تواند تا حدودی این تورم انتظاری را در کوتاه مدت پایین بیاورد.

احسانی با اشاره به اینکه نقش تجمیع سرمایه های مردم در جهت تولید و سرمایه گذاری در بورس، موجب ایجاد بی‌اعتمادی مردم شد، گفت: دولت برای جبران کسری بودجه خود در بازار بورس دخالت و سپس آن را رها کرد اما دولت جدید باید موضوع بورس را شفاف کرده و در آن دخالت نکند.

وی افزود: دولت جدید باید بر شرکت‌های بورسی و کارگزاران آن نظارت کرده و در چارچوب قوانین عمل کند و مانع ایجاد حباب در بازار بورس شود.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه در اقتصاد قاعده‌ای به نام طول دوره سرمایه‌گذاری و میزان سود وجود دارد، تصریح کرد: به طور طبیعی سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت سود بیشتری دارند، به این ترتیب سرمایه های کوچک باید به بانک و بورس بروند، بانک اطمینان بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارد اما سود آن پایین‌تر است، بورس یک مقدار ریسک پذیر است اما سود بیشتری دارد.

نسخه اقتصادی مناسب مازندران در دولت آینده

وی در پاسخ به این سوال که نسخه اقتصادی مناسب برای مازندران در دولت آینده چه باید باشد، اظهار کرد: در مازندران چهار بخش اصلی کشاورزی، صنعت، خدمات و نفت وجود دارد و در بسیاری از موارد قطب اقتصادی کشور نیز محسوب می‌شویم، حتی در بخش صنعت که تصور می‌شود اوضاع مناسب نیست، وضعیت مطلوبی داریم و جز ۷ استان برتر کشور هستیم.

این دکترای اقتصاد با اشاره به اینکه در بخش خدمات باید به موضوع صادرات به ویژه صادرات محصولات کشاورزی و گردشگری توجه کرد، گفت: در مازندران هر دو مزیت وجود دارد و باید نسبت به صادرات محصولات کشاورزی و جذب گردشگر داخلی و خارجی کوشا بود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در خصوص نفت نیز می‌دانیم که مازندران از این نعمت برخوردار است اما هنوز موفق به بهره‌برداری آن نشدیم و لازم است این امر نیز در دستور کار قرار بگیرد.

احسانی در پایان توصیه کرد: برای موفق شدن در این موارد، باید بتوانیم فضای کسب و کار سالم و باز ارائه کنیم، یعنی موانع تولید و انحصارهای ایجاد شده را از سد راه برداریم، راه را برای ورود واحدهای جدید و دریافت مجوزهای تولید باز کنیم.

گفتگو از: نیایش عرب


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.